Navigace

5 hlavních rizik spojených s e-mailovým účtem zdarma

5 hlavních rizik spojených s e-mailovým účtem zdarma

E-mail má dnes téměř každý a stal se tak běžnou součástí naší osobní internetové identity. Bez něj si nenakoupíte na e-shopu, nepošlete žádost do banky nebo nevykonáte mnoho dalších každodenních činností.  V pracovním prostředím je e-mail univerzální standard pro komunikaci. Jakmile nastoupíte do firmy a pracujete s počítačem, pravděpodobně jednou z prvních věcí, kterou získáte, je pracovní e-mail. Firemní a osobní účet se však v mnoha ohledech liší.

Riziko 1 – Pokles důvěryhodnosti

Díky dostupnosti domén je pro většinu firem zcela nepřijatelné používat pro firemní komunikaci doménu seznam.cz, yahoo.com, gmail.com, volny.cz a další. A má to své opodstatnění. Zákazník zcela intuitivně očekává profesionální doménu. Představte si, že nakupujete zboží online s platbou převodem. Po nákupu vám přijdou instrukce pro platbu z e-mailu „nejlepsieshop@seznam.cz.„ Provedli byste platbu podle instrukcí? Minimálně byste zbystřili.

Riziko 2 – Negativní první dojem

První dojem a úvodní kontakt se vytváří často právě přes e-mail. Dnes si nikdo nechce najmout kluky od vedle pro vedení účetnictví, ekonomické nebo právnické služby. Zákazník očekává odbornost a zkušenosti, které jdou ruku v ruce s firemní kulturou. Můžete být sebelepším specialistou, ale tímto zákazníky přímo odháníte.

Riziko 3 – Vlastnictví obsahu

V rámci nabídky e-mailových služeb zdarma vám poskytovatel pronajímá své řešení se svými pravidly. Nic vám nikdo negarantuje a mnohdy je váš obsah,nabízen dále… (a vy jste mu „povolili“ po odsouhlasení jeho obchodních podmínek). Je takové řešení ideální v případě citlivých informací z firemní komunikace? Buďte jediným vlastníkem vašich dat.

Riziko 4 – Žádné garance

Poskytovatel služby zdarma vám negarantuje dostupnost služby. Negarantuje ani zálohu dat ani rychlost synchronizace pošty. Dokážete si představit, že vám část pošty zmizí nebo budete několik dní bez e-mailu? Bez nároku na náhradu?

Riziko 5 – Únik  know how

Co se stane, když bývalý zaměstnanec odejde i s firemními daty ve svém osobním e-mailu? Opravdu vše poctivě smaže a nezneužije? Možná nad tím mávnete rukou, ale v rámci pravidel GDPR a smluv s klienty je toto zcela nemyslitelné. V rámci profesionálního firemního prostředí snadno získáte správu nad každým e-mailem a jeho obsahem. Data nikdy neopustí firemní prostředí a vy můžete v klidu spát.

Zde se jedná pouze o výčet hlavních rizik spojených s neprofesionálním e-mailem v byznys prostředí. V rámci efektivního workflow je mnohdy cena za profesionální řešení typu Exchange Online (Outlook) zcela zanedbatelná. A to obzvlášť platí v případě, kdy platíte pouze za služby, které opravdu používáte. iPodnik cloud našim zákazníkům pomáhá s nasazením firemního e-mailového řešení na vlastní doméně, které bezpečné a 100% funkční. Poskytujeme garance a vše vám do nového prostředí převedeme. Pojďte udělat změnu a přeneste svoji firemní komunikaci o několik úrovní výše.

TeamViewer Pro Windows Pro MAC

+420 222 300 800 info@ipodnik.cz

cs sk